Silniki 1,8 i 2,0 TSI i TFSI EA888

Silniki EA888 to silniki z łańcuchowym napędem rozrządu, jeżeli nie znamy kodu silnika to najłatwiej rozpoznać je po charakterystycznej okrągłej obudowie rozrządu z wyjściem regulatora faz rozrządu.

 

Są to silniki 1,8 TFSI produkowane od końca 2007 roku, oznaczone kodami CAB i CDH montowane w Audi: A4, A5 i Seacie Exeo, oraz 1,8 TSI o kodach BZB, BYT i CDA montowane w Audi A3 i Audi TT, oraz Volkswagenach: Caddy, Golf, Touran, Passat i Sharan, a także w Seatach: Altea, Leon, Alhambra, Toledo, oraz Skodach: Octavia, Superb, Yeti.

 

Dokładnie tak samo skonstruowane są silniki 2,0 TFSI produkowane od końca 2007 roku o kodach CDN, CAE i CAD montowane w Audi: A4, A4L, A5, A6, Q5, oraz w Seacie Exeo, a także silniki 2,0 TSI o kodach CAW i CCZ montowane w Audi A3, Q3 i Audi TT, oraz Volkswagenach: Golf, Jetta, Scirocco, Eos, Bora, Passat, Tiguan, Sharan, New Beetle, oraz Seatach: Alhambra, Altea, Leon, i Skodach: Octavia, Superb, oraz silnik CFP montowany w Vw Amaroku i silniku CJK montowany w Vw T5 Caravelle czy Multivan.